Wednesday, June 21, 2017

2017

Assalamualaikum.

TAHUN 2017. Setelah sekian lama KID menghilang (tiadalah lama mana pun- 6 tahun je-) dengan meninggalkan entry terakhir pada Oktober 2011. Kini KID kembali, bukan dengan wajah baru, tetapi dengan semangat baru, cerita baru, watak baru, perangai masih lagi samalah. Entah macam mana dan bagaimana boleh terdetik untuk melihat kembali blogspot ini. Mungkin KID terlampau bosan, hampir setiap hari menghadap coding.

Oh ye, untuk pengetahuan, sekarang KID berada di Perlis, sedang menjalani Latihan Penyelidikan di Institut Matematik Kejuruteraan. Latihan ini dijalankan selama 3 bulan sahaja. Bila baca semula entry-entry lama, Ya Allah, mengucap panjang KID. Hahaha. Betapa kebudak-budakan penulisannya itu aduyainyepun 😂. Nak buat macam mana, masa tu kira macam budak baru nak up la kan. Umur budak sekolah tingkatan 2 la katakan. Haishhh malu.

Malu pun malu juga, apakan daya masa tidak akan kembali. Ada satu entry ni yang membuatkan KID rindu sangat zaman persekolahan KID. Entry yang bertajuk KAMI??? ATAU KITA???. Dari entry itulah terdetik untuk KID mula kembali bermain blog ni. Entry tu mengisahkan tentang pengalaman KID dalam satu kadet. Dari situ KID tau pengalaman sangat berharga, bak kata pepatah " Jauh perjalanan, luas pemandangan ". Tapi apa kaitannya pengalaman dengan perjalanan???

Okeyh, motif KID tulis entry baru ni mungkin untuk hidupkan kembali blog ni. Mungkin KID akan update tetapi tak kerap la. Dan mungkin juga blog ni KID akan jadikan sebagai travelog. Hahahaha. (Apa yang kelakarnya?). Macam mana ek nak bercerita dalam travelog ni ek? (Hadui noob betul). So entry-entry baru ni akan dikeluarkan secara berjadual, maksudnya jika enrty ni keluar harini, tak bermakna KID tulis harini. Mungkin dah rangka lama dah.

Dah alang-alang KID suka berjalan dan sekarang ni ada di Perlis, mungkin tak lama lagi KID akan tulis entry pasal Perlis? Mungkin. Tengok kerajinan lah ye. Sebab sebelum-sebelum ni banyak dah tempat KID pergi tetapi tidak disimpan ceritanya dan pengalamannya. Hanya berbekalkan gambar sahaja. Kadang kita ni, manusia bukannya ingat semua benda. Begitu juga dengan gambar, KID kadang-kadang tak ingat cerita yang menarik terjadi disebalik gambar tersebut. Daripada itu, adalah lebih baik KID simpan kenangan dan pengalaman KID melalui gambar dan juga entry.

Cara penulisan KID juga akan diubah, tak nak dah macam budak-budak ( In Shaa Allah ). Doakan KID lebih matang hendaknya. KID tidak akan buang entry-entry lama tu, biarlah sebagai pengajaran dan peringatan bahawa KID dulu bukanlah bijak sangatttt.. Hahahaha.......
Anggap entry terbaru ni adalah permulaan daripada KID yang sekarang. Masih lagi orang yang sama, In Shaa Allah pemikiran yang berbeza. kot la,,,

Akhir kata, SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI. Kepada sesiapa yang mengenali diri ini, KID memohon ampun dan maaf kerana sesungguhnya KID hanyalah manusia biasa. Tidak sempurna, sering melakukan kesilapan. Wassalam.

Follow Me.............hahahaa